______________________________________________________________________________
25.05.2015.
Počinje 29. „Klincijada“
Do 29. maja, na više lokacija u gradu, u okviru manifestacije u kojoj
najmlađi sugrađani predstavljaju svoje likovno, govorno, muzičko, ili
plesno stvaralaštvo, publici će biti predstavljene 54 tačke, u kojima
učestvuje između 1.200 i 1.300 dece iz 22 objekta PU „Naša radost“.
Ovogodišnjoj Klincijadi će se pridružiti i gosti iz Bečeja, Odžaka i Doma
za decu ometenu u razvoju „Kolevka“.
Programi će se održavati u prostorijama HKC „Bunjevačko kolo“ 25., 26.,
i 27. maja, dok će centralna manifestacija biti održana 28. maja u Hali
sportova.
VII Memorijalni koncert „Nevzeta Kadirić“ biće održan u petak 29. maja
u Velikoj većnici s početkom u 18 časova.
B. Balaban
______________________________________________________________________________
Nastavljena "Klincijada"
Subotica, 28. maja - U Hrvatskom kulturnom centru „Bunjevačko kolo“ održan
je deo programa 28. „Klincijade“. Smotra dečijeg stvaralašta počela je
19. maja, ali je njeno održavanje odloženo zbog vanrednog stanja u zemlji.
„Klincijada“ se sutra seli u Halu sportova, gde će se sa početkom u 16
časova ritmičkim tačkama predstaviti oko 50 grupa PU „Naša radost“ .
...izvor
Izvor: Yueco.rs
____________________________________________________________________________________
Inkluzija
Inkluzivno obrazovanje je deo šire strategije društva koje promoviše
inkluzivni razvoj, sa ciljem da se stvori svet mira, tolerancije, održivog
koršćcenja resursa, socijalne pravde, u kome su zadovoljena sva i svačija
osnovna prava i potrebe, stoji u Povelji o inkluzivnom obrazovanju. Inkluzija
se oslanja na princip poštovanja različitosti i na verovanje da različitost
obogaćuje svet u kojem živimo. Inkluzivno obrazovanje je pokušaj da se
svoj deci obezbedi kvalitetno obrazovanje, te je ovde suština u prihvatanju
svega što nije prosečno, uobičajeno, standardizovano.
Inkluzivni pokret u svetu nastaje sredinom prošlog veka. Ključna ideja
i usmerenje pokreta na afirmaciju, zastupanje i realizaciju prava na obrazovanje
za sve, formulisano je još 1948. godine u Univerzalnoj deklaraciji o ljudskim
pravima, a zatim i 1989. u Konvenciji o pravima deteta. Kasnije, ovaj
okvir se razrađuje u drugim dokumentima Ujedinjenih nacija i nizu drugih
međunarodnih dokumenata u kojima su formulisane strateške smernice i standardna
pravila.
Od prvog septembra 2010. godine započela je primena mera koje su usmerene
na povećanje dostupnosti i jačanje inkluzivnog obrazovanja u svim školama
u Srbiji.Centar za interaktivnu pedagogiju iz Beograda sa PU "Naša
radost" iz Subotice i predškolskim ustanovama iz Smedereva i Vranja,
održali su okrugli sto o inkluzivnom obrazovanju i inicijativi "Karika
koja nedostaje" a koji se odnosi na tranziciju dece sa smetnjama
u razvoju iz vrtića u osnovnu školu kao i iz četvrtog razreda u peti.
Gosti okruglog stola su bili i svetski poznati stručnjaci koji se bave
ranim razvojem dece i inkluzivnim obrazovanjem. Prilikom njihove posete
objektima PU "Naša radost" visoko je ocenjen dosadašnji napredak
ove ustanove na planu inkluzije.
B. Balaban
____________________________________________________________________________________
B. Balaban
_______________________________________________________________
Da li grmi zato što pada kiša, ili kiša pada zato
što grmi ?!
"Mravići" i "Balončići" će vam to detaljno objasniti...
_______________________________________________________________
Drugarstvo je... Drugarstvo je....
To je kad ti neko nešto kaže, pa ti ne kažeš nikom...
_______________________________________________________________
Da li nam trebaju brojevi? Čemu oni
zapravo služe ?
Da li postoje samo zato da nam komplikuju život ? Ili, su možda jako važni...?
_______________________________________________________________
Tolerancija, tolerancija, tolerancija ....
To je jedna strana reč, koju često čujemo, a šta ona u stvari znači ?
...
_______________________________________________________________
Zmaj je strašan i crven. On je u stvari zelene
boje.
Nije strašan i može biti raznih boja. Kako zaista izgleda zmaj? ...
_______________________________________________________________
Ko je smislio bajke i čemu one služe?
Koja je naj lepša bajka ? Crvenkapa, Mala sirena ... ili, ....?
_______________________________________________________________
Stres, maler i bruka su reči koje svakako
nešto znače.
Eto, na primer stres je kad se jako potreseš....
_______________________________________________________________
Bakterije su male, male malecke, ovolicne
i prvljave su.
Mogu biti raznih boja i od njih se kvare zubi.
Ako ne znate šta su bakterije i kako one izgledaju,
pogledajte šta kažu "Mravići" i "Balončići".
_______________________________________________________________
U strahu su velike oči. Tako glasi jedna
poslovica.
A, zašto se to tako kaže ?...
_______________________________________________________________
Šta je to - internet ? I čemu služi ?...
_______________________________________________________________
Priprema za Klincijadu
Klincijada je važna manifestacija u vreme kada se godinice broje na prstićima jedne ruke. Učesnicima Klincijade se pruža mogućnost da svake godine pokažu koliko su napredovali u znanju, raznim veštinama i što je najvažnije - svake godine imaju drugačiju ulogu. Jednom si princeza, drugi put narator, Plavi zec, ili čak strašni zmaj. Baš takvog strašnog zmaja pripremaju Mravići. Pogledajte kako teku pripreme i ne propustite posetiti Klincijadu. - VIDEO
_______________________________________________________________
Subotica Ekonomija, privreda, poljoprivreda,
investicije, međunarodna saradnja, IPA programi, Evropski fondovi
Subotica Economy, business, agriculture, investments, international cooperation,
IPA Programming, European Funds
Subotica Wirtschaft, Landwirtschaft, Investitionen, Europäischen Fonds,